11 Kasım 2010 Perşembe

Fırında Somonum Var!

Danimarka'yı soğuklar vurmaya başladı bu arada, 5 dakikalık market yolunda ellerimin uyuştuğunu hissettim. Mutluyuz ama kar kendini bir damla şeklinde gösterse de kaybolup gitti iki saat içinde.

Efendim herkese mutlu bir gün dilerim öncelikle;

Amacım kimsenin canını çektirmek vs. değil lakin Türkiye'de bulunamayacak besin maddelerinden bahsetmeyeceğim. Ayrıca o olaya girersek ben daha zararlı çıkarım, farkındayım. Burada bir yemek kültürü olmadığı için.

Dün meşhur pil sıkıntılı fotoğraf makineme pil almak için markete gittiğimde kasadan geçtikten sonra geriye dönme ihtiyacı hissettim. Dedim yeni bir şeyler denemeli. Geçen haftaki Thai yemeği maceramızın hüsrana uğradı. Pilavlı tavuklu fotoğrafında nefis görünen bu lezzet dalgası bize fırtınalı bir kıyıda sörf yaptırdı adeta! Şöyle körili tavuklar gerçekten var ve güzeller ama o ananas parçaları yok mu yemeği tatlıya döndürmüş yine. Peki madem pilav yiyeyim desen, hiç deme daha iyi. Alışkın olduğumuz hiç sossuzluk hakim. Ne tuz ne yağ ne bulyon. Hepsi birer deneyim bizler için;)

Buz dolaplarının yanında kedi ciğer misali dolanırken balıkları fark ettim. Dedim İskandinav Denizine bu denli yakınken ya da Alaska ürünlerinin de bu kadar yakınındayken nerdeymiş senin aklın Müge? Her hafta bir balık yemediğine pişman edeceğim seni! Bu amaçla üşüştüm buzluğun üstüne. Burada alışveriş yaparken tam bir yaşlı teyzeyi andırıyorum farkındayım. Her şeye dokunma ihtiyacımdan kurtulamadım bir kere! Bana farklı her şeyi elleyip içinde ne var, kendi ne neye yarar inceliyorum. Sonra fiyatının nerede olduğunu zar zor buluyorum( çoğunlukla gramajından çıkartıyorum, isimler nedense farklılık gösterebiliyor).Derken derken kaptım 4 parça somonumu.

Kime uyar kime uymaz bilemeyeceğim benim öyle çok da balık kültürüm yoktur o yüzden uyduruk lezzetli bir şeyler yapmaya çalıştım.

Fırında Somon

Şunları kullandım.
Temizlenmiş somon balığı
Patates
Soğan
Domates
Sıvı yağ (zeytin yağı olmalı)
Limon
Sarımsak
Karabiber
Pulbiber
Olsa kekik güzel giderdi. Vaktiniz varsa yağ-limon suyu-baharat sosunda bekletseniz de güzel olur.

Malzemelerimiz şekilde gösterildiği gibi düzenlendi ve fırına girmeye hazır hale geldi.




Sonuç mu? Lezzetliydi. Nereden geldiğini anlamadığım soslar çıktı içinden. Biz beğendik. Domatesler nereye gitmiş onu da anlamadım. Sanırım biri gelip domatesleri alıp kremalı sos koyup kaçmıştı.

Hayatımızda öyle görünmez güzellikler olsun :)


Tatilden sonra görüşürüz canlarım ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder