9 Kasım 2010 Salı

Kur farkına nefret

Canlarım,

Bugün burada kur farkına nefret okumak için bulunuyoruz. Hoşgeldiniz.

Avrupa Birliği'ne üye olup kendi para biriminden vazgeçmeyen ülkeler sözüm size!

Neden?
İki buçuk aydır para birimi dkk(Danimarka kronu)olan bir şehirde yaşıyorum. Avrupa Birliği'ne üye olan bu ülkede kimi yerlerde alışveriş bozuklu şekilde olmadıktan sonra euro üzerinden yapılabiliyormuş. Çok az bir kesim aşina anlayacağınız üzere. Bir kaç hafta önce İsveç'e gittiğimizde de akıllarda aynı soru vardı "Neden euromu kullanamıyorum?". Orada da bir daha paramızı isveç kronuna değiştirmek durumunda kaldık. İstediğim imkansız bir şey de değil sanıyorum türk liramı kullanayım demiyorum, olması gereken bu değil mi sizce de?

Hayır neden Avrupa Birliği ortak para birimi olarak seçilmiş o zaman? İşte bunlar soru işareti şuan!

Neden mi bu denli celallendim? Nedeni pek açık. Cuma günü başlamasını beklediğimiz gezimiz için elimde euro olması gerekiyor. Bana Almanya'dan kesintisiz yollanan bir miktar paranın burada bankadan danimarka kronu olarak çekilmesi gerekiyor. İnanır mısınız 500€'yu önce dkk olarak olarak çekip sonra euroya çevirince 30€ kaybım oldu. Hangi dünyada yaşıyoruz değil mi?

30 euro dediğimiz şey 60TL para yapar yazıktır ya. Herkese göre çok başka anlamları olabilir ama en basitinden düzgün bir gezi planıyla İtalya, İspanya gidiş dönüş biletlerimizin 75€ ya mal olduğu bir dünyada 30 euroluk kayıp acı.

Küstüm artık ya daha da bankalara gitmem, kimseden para istemem.
Üzgünüm havaya uçup giden paraya sahip olduğum için,
üzgünüm kesintinin bu denli olacağını bilmeden 2 gün gelmesini beklediğim için, üzgünüm paraya bu denli muhtaç olduğumuz için.

Paranın olmadığı, insanların kağıt parçasıyla değil sevgileriyle bir şeyleri satın aldıkları bir dünya istiyorum!


İlgiltere'deki parasız yaşayan şu adam, idolümsün şuan!

http://haber.mynet.com/detay/dunya/parasiz-da-yasaniyor/528201

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder