21 Kasım 2010 Pazar

Bilgisayarla bayramlaşmak


Günaydın sevgili dostlarım,

Yaklaşık 18 saatlik uykum sonrasında karşınızdayım. Buluşma nedenimiz ise tatilde neler yaptığım yerine bilgisayarıma olanlar.

Efendim öncelikle herkesin geçmiş geçmiş bayramını kutluyorum. Bayramda bizler baklavaları, kadayıfları, burmaları keyifle götürürken dedim laptopumla neden bayramlaşmıyoruz? Beni derstte, evde; canım sıkıldığında, mutlu olduğumda, her daim yalnız bırakmayan laptopum için gelsin sıradaki baklava tabağı. Annemle de bayramlaşıyorlardı skype üzerinden sonra ben aniden elimdeki tabaktan şerbetini akıtınca beklenen olay gerçekleşti. Tatlı yiyen bir insanın sonrasında ağzını silmesi gibi tuş takımlarının üstünü de kolonyalı mendille sildim. Sonrasında da istifimizi hiç bozmayıp konuşmaya devam ettik bir, bir buçuk saat de böyle geçti.

Sorduğum kimse ne yapacağımı söylemedi, bu sırada zaman aktı gitti. En son bir arkadaşım ee kapat bari diyince kendime geldim.

Sonra ne mi oldu o sıralar işleyen tuşlar 8 gün sonrasında(ben gezdim geldim ya) şekerleşmiş baya taş olmuşlar.

Şekerli bir şey bilgisayarınıza geldiyse bunun üzerine geliştirdiğim matematiksel formül şudur.

tuşlar*geçirilen saat = taşlar

Karşılaşılan durum sonrasında öncelikle herkeslerden uzaktaysanız yapmanız gereken şey sakin, cesur olup kesinlikle tuttuğunuzu koparan yapınızın gerçek anlamını kullanmamaktır!

Bilgisayarla Bayramlaşma sonrası Temizlik
Malzemeler
Peynir keseceği
Ucu kalkık makas
Cımbız
Kolonyalı mendil(bolca)
Saç kurutma Makinesinin soğuk üfleyeni
Kulak çöpü
Uçlu kalem

(Ben bunları kullandım siz çeşitlendirebilir, renklendirebilirsiniz:)

Öncelikle korkmayın tutun tuşu kuvvetlice çekin, önden arkadan tabi bütün gücünüzü kullanmayın. Sonrada içerideki güzelliği fark edeceksiniz. Şerbet oldukça şekerlenmiş yer yer kendine yuva edinmiş. Tuş takımının altında bizi bekleyen 3 plastik parça var. Teki karemtrak bir yapı, diğeri ortası ona, diğer kısmı tuş takımının alt yapısına oturacak şekilde dizayn edilmiş yine karemtrak yapıda bir şey. Biz bütün parçaları çıkarttıp temizledikten sonra içeriye işlemiş şekerleri uçlu kalemimizle girip incitmemek suretiyle kazıyoruz. Sonra uzun uğraşlar sonrası küçük parçayı büyüğün ortasına oturtup alt yapıya takıyor diğer taraftandan da "tık" sesini duyunca sildiğimiz yerleri saç kurutma makinesinin soğuk üfleyen tarafıyla kurutup görünen tuşu oturtuyoruz. Görev tamamdır!


Dikkat edilmesi gereken mevzularsa, tuşu çıkartmak için çok zorlamamak gerektiğidir bazılarında zorlasanız da bir şey bazıları hassas kırılabiliyor. Yoksa hiç zor değil o bilgisayarcıdır bu bilgisayarcıdır dolanmanıza lüzum yok.

Bu arada sizin için açıp diğer lap-topumun altına baktım aynı mantıkla dizayn edilmiş bağlantı kısımlarında daha sert plastik kullanılmış. Yani bir bilgisayarın parçası elbette ki diğerine uymuyor ama olması gereken şey aynı. Ama içinde neler neler var tahmin edemezsiniz üstten temizlemekle olmuyor yani.

Burdan çıkartacağımız sonuç şudur.
Sonucun ne olacağını düşünmeden mutluluğumuzu herkeslerle paylaşalım.
Biri yer diğeri bakar kıyamet bundan kopar mantelitesini mümkün olduğunca aza indirelim, sahip olduğumuz her şey paylaşalım lütfen. Böylece çok yememiş de oluruz.

Sınav dönemi başladı, yılın belirli dönemleri kapsayan bu aktivitede herkese bol şans dilerim.

Yeniden görüşünceye dek hoşçakalın, dostçakalın.

Evet işte hepsi bunun yüzünden...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder