17 Temmuz 2011 Pazar

Kızartmadan Korkmak Mı? Peeh!






Efendim bu haftanın konsepti de artan ilgim, gelecek planlarıma verdiğim yoğunlukla kendimi geliştirme çabasıyla birlikte “yemekler”dir.


Normal şartlar altında ablam yemek yapar bizler de yeriz fakat bu hafta işten döndüğümde içimde hep mutfak önlüğünü giyme isteği uyandı kah güldüm, kah sinirlendim birkaç tarif denedik.


Kızartmadan Korkmayın


Herkesin canı kızartma ister. Kendimizi kandırmayalım arkadaşlarım, yok yaz vakti ağır geliyor, çok yağlı aman domates sosu da neymiş falan geçelim bu noktaları. Şimdi evinizde bir fırına sahipseniz onu sevin, o sizi nasıl sevecek şimdi göreceğiz. Öncelikle nelere ihtiyacımız var bir göz atalım.

Malzemeler
3 adet orta boy patates
2 adet kabak
1 adet patlıcan
3-4 adet havuç
2 çorba kaşığı sıvı yağ
Az miktarda pul biber ve kekik


Sosu için
1 adet soğan
Küçüklerinden sarımsak
3-4 adet domates
Domates püresi
Taze maydonoz ve nane
- Yoğurt







Efendim öncelikle yıkayıp doğradığımız sebzelerimizi süzgeçte bekletiyoruz. Patlıcan için anti paratez açmak isterim kendisini doğradıktan sonra tuzlu suda bekletiyoruz ki siyah suyu çıksın. (Zaten laf aramızda zehrini kusuyor mübarek ne anlamsız bir sebze oluyor bazen ya). Patateslere de en son geçiniz ki o da yamulması, hemen renk değiştirmesin. Tepsi de patateslerin üzerine pul biber ve kekik koydum ee güzel oldu J


Yanmaz kağıdımızı tepsimize yerleştirdikten sonra üzerine teker teker diziyoruz. Bu noktada dikkatinizi çekmek isterim yanmaz kağıt prensipte yanmama özelliğini korusa da yapışmaması da gerekir; bu açıdan aman ucuzu olsun demeyin. Ben bir tepsiye 1 çorba kaşığı sıvı yağ koymayı uygun buldum, üstlerinden geçtim. Dilerseniz derin bir kap içerisinde kendilerini mıncıklamak suretiyle de yağı yedirebilirsiniz. Fırınımı 180 dereceye ayarladım ve attım, yaklaşık yarım saat sonra hazırlardı.

Onlar fırındayken sizde usul usul soğanları doğramakla başlayın. Soğanların gözleriniz yakmasını istemiyorsanız kabuğunu soyduktan sonra buzlukta bekletebilirsiniz. Sosu için ben sıvı yağdan sonra sarımsakları atıyorum ardından soğan kıvamına gelince püre ve domatesler son olarak taze nane ve maydanozumu koyup servise hazırlıyorum.


Bir taraftan da yoğurdumuzu özüyoruz, hazırladığımız sarımsakları tuzla karıştırıp yoğurtla buluşturuyoruz.


Kullanılan yağ gördüğünüz gibi 2 çorba kaşığı, tutup da benim çok param var gider alırım az yağla kızartan fritözü demiyorsanız aynı mantıkla fırınınızı kullanabilirsiniz. Kızartma tadını aynı olacağından emin olabilirsiniz. Basit ama leziz bir tarif.

Afiyet bal şeker olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder