24 Nisan 2011 Pazar

Kargo Firmalarından bir maruzatım var!

Pek muhterem dost canlarım,

Öncelikle bloğum yeniden açıldığı için mutluluğumu dile getirmek isterim. İnsanlar ne garip değil mi, zaten hakkı olan, sahip olduğu bir şeye yeniden kavuşunca mutlu oluyorlar “Eee zaten senindi, giderken neden bir çaba göstermedin?” di mi ama… Her neyse hafta sonuna veda etmeye hazırlandığımız bu son saatlerde sizlerle aklımdaki bir soruyu paylaşmak için buluştum.

Efendim yıllardır anlamadığım bir mevzu “Pazar günleri kargo şirketlerinin kapalı olması” durumu. Ben ilköğretimdeyken böyleydi lakin bu kadar şirket yoktu pazarda, ben lisedeyken yine başıma geldi mantıksızlık dedim geçtim, ben üniversitedeyim hala böyle. Kanun falan mı var bununla ilgili bilmediğim?

Türkiye’de hizmet veren bir şirket olsa, firmanın tekelinde olsa eyvallah derim anlarım rekabet edilecek firmalar varken niye, kime bu inat?

Anlaşılacağı üzere cumartesi akşam kargosunu kaçırdığım için pazar günü açık olan herhangi bir kargo şirketine ihtiyaç duydum ve durum ne yazık ki bundan sekiz yıl öncesinden farklı değil. Bu amaç uğruna bir çoğunun sitesini ziyaret ettim aramalar yaptım ve sizinle paylaşmak istediğim tecrübeler edindim.

Öncelikle SSS’de "Kargo Taşımacılığının Tarihçesi Nedir?” sorusuyla karşılaştım. Çoğunuzun “Eee ne var bunda” demeyeceğinden eminim. Aynı alanda benim aradığım tek şeyse çalışma saatleriydi şaşırmayarak bulamadım. Çalışma saatlerine dair bilgileri yalnızca birinde değil hiç birinde bulamadım.

Sonra şubelere ulaşamadım dedim müşteri hizmetlerini arayayım bari telesekreter çıktı karşıma hafta içi 08:30-18:30 saatleri arasında çalıştıklarını söyledi sinyal sesinden sonra mesaj bırakın dedi. Pardon da arkadaşımı falan mı aradım diyemedim. Bak bak o kadar ilgililer ki dinleyip dönecekler en yakın Pazartesi saat 08:30 başlayan mesailerinde. Bir kargo şirketinin müşteri hizmetleri neden hafta içi 08:30-18:30 hafta sonu sadece cumartesi benzer saatlerde çalışır, soramaz mıyız aklımıza takılanları bu mantık hatası değil de nedir? Çok mu şey istiyoruz en azından saat 20:30 falan olsun kapanışları nedir canım aynı mesai?

Şimdi biz teknoloji çağındayız hani bütün şirketler kendilerini, sitelerine müşteriye hizmete adapte ediyor ya bunlar da etmiş işte. Çoğu fonksiyon ayrıntıdan da sana bir tık yakın olmaktan da oldukça uzak. Birkaç matematiksel formül koyacaksın hesap yapacak insanlar girdikçe verileri işte neden tıklayınca ulaştırmıyor anlamak güç. Hayır madem hazır değilsin neden açtın sitenin o fonksiyonu o halde?

Tüm bunlar birleşince de
“Hani nerde müşteri isteğini, ihtiyacını karşılayan tam tatmin yaratan firmalar? “ diyorum ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder